Pravi okus ulične hrane postao je inspiracija za mnoge vrhunske kuhare.
Kuharska vrijednost ulične hrane porasla je, što čak i Michelin priznaje. Ali zašto je ulična hrana tako popularna i zašto je priprema sve više i više vrhunskih kuhara?
Street food postao je dio vitalne kulinarske scene. Čak ga priznaje Michelin, koji je ovu kategoriju dodao vodiču Hong Konga kao lokalnu kulinarsku scenu. Kuhari svoju inspiraciju crpe od nepoznatih kulinarskih tradicija i tradicionalnih sastojaka. Ona pretvara raskošne okuse u elegantna jela. Teški umak od kikirikija pretvara se u sofisticiranu kremu, a rustikalna empanada postaje poslastica za gurmane nježnim punjenjem hobotnice.
Nema pretvaranja u uličnoj hrani jer je jednostavna i jasna. Upravo je to ono što ljudi trebaju i traže u brzom životu. Imaju dovoljno kompliciranih jela s previše komponenti. To su dobro razumjela braća Adrià kada su 2011 zatvorili svoj svjetski poznati molekularni restoran ElBulli i otvorili niz uspješnih lokala sa Street food lokala gdje nude jednostavna i kvalitetna jela.

Savjeti nizozemskog majstora roštilja
Jord Althuizen je poznati nizozemski majstor roštilja koji je usavršio svoje znanje u USA.Odlučio je dovesti američku kulturu pečenja na roštilju natrag u Nizozemsku. Danas putuje diljem zemlje svojim kamionom za hranu, TV-om i radiom i djeluje kao savjetnik za pečenje na roštilju.
1. AIDA - “Kada govorim o uličnoj hrani, ja sam veliki zagovornik AIDA - pažnja, interes, želja i akcija.
Prije svega, pažnja - potencijalni klijent mora saznati što nudite na udaljenosti od 20 metara. Zatim interes - povećati ga s privlačnim menijem. Interes za prikazivanjem zanimljivih tehnika pripreme hrane. Pokažite dim proces, pečenje roštilja i svježe sastojke. Sve je to ključno za posljednji korak - akcija kada ljudi zapravo kupuju vašu hranu."
2. Ne žurite- "Dođite na mjesto barem nekoliko sati prije početka prodaje, da imate dovoljno vremena da polako dimite meso na dobroj prometnoj lokaciji. Samo na taj način možemo posvetiti dovoljno pozornosti samom kuhanju. Prečaci će samo smanjiti vjerodostojnost vaše hrane."
3. Pametno planiranje dan - "Kao što se često događa u restoranima, također se i sa uličnom hranom susrećemo s više manje opterećujućih perioda u danu. Zato organizirate svoje radne procese tako što ćete svladati vrhove i smanjiti gubitke u manje zauzetom dijelu dana. Ponudite kupcima sastojke koji su u tom trenutku najsvježiji. Sastavljanje jela ne bi trebalo trajati više od 30 sekundi. Stoga uklonite što je moguće više nepotrebnih koraka. Jedan od načina je kombinirati domaće sirovine s kupljenim sastojcima. Na primjer, koristite Hellmanns majonezu, pomiješanu sa svježim biljem i pohranite je u vakumu u manjim porcijama.."
4. Istupite - “Približite se svojim klijentima s raznovrsnim jelima. Kvalitetna hrana može doći samo s kvalitetnim sastojcima. Imajte na umu da ljudi uživaju u manje šećera i soli. Koristite sastojke iz održive.”